Ankilozan Spondilit Komplikasyonları

Ankilozan Spondilit hastalığı, farklı yan etkilere sebep olabilir.

KEMİK KIRIKLARI

Kemikler mineral yoğunluğunu (osteopeni ve osteoporoz) kaybedebilir.Kırılgan ve kırılmaya eğilimli olabilir.

SIRTTA KAMBURLUK

Ankilozan Spondilit hastalığı, tedavi edildikten sonra veya tedavi süresinde sırtta kamburluk yaşanabilir. Omurgada yaşanan hasar sonrasında, bu komplikasyonun görülmesi gayet normal olarak görülür.

BELDE DÜZLEŞME

Bel bölgesinin sahip olduğu kavisi kaybederek düzleşmesi sonucunda bel düzleşmesi oluşur. Bel bölgesinde, doğuştan bir kavis bulunur. İnsanın omurga yapısında hafif eğiklik olması normaldir. Ancak yapılan yanlış egzersizler, ani hareketler gibi durumlar sonrasında bel düzleşmesi ortaya çıkabilir. Öte yandan Ankilozan Spondilit hastalığının yan etkilerinden birisi olarak da görülür.

Kalp Yetmezliği

Kalp, attığı her atımda kasılarak gevşer ve vücuda kan pompalar. Kalp yetersizliği olan hastanın kalp ritminin doğru çalışmaması hastaların fiziki ve mental olarak zayıf düşmesine sebep olmaktadır. Böylelikle vücuda daha az kan pompalanır ve organlar gittikçe güçsüzleşerek işlevini kaybetmeye başlar. Omurga eklemlerinde yaşanan rahatsızlıklar, kalp kaslarında da anormalliklere yol açabilir ve böylelikle kalp yetmezliği yaşanabilir.

İltihaplı Bağırsak Hastalığı

Ankilozan Spondilit hastalığına sebep olabilen iltihaplı bağırsak hastalıkları, kimi zaman hastalığın sonucu olarak da ortaya çıkabilir. Ankilozan Spondilit hastalığı ile iltihaplı bağırsak hastalıklarının sıkı bir ilişkisi vardır.

Kauda Ekuina Sendromu

Kauda Ekuina Sendromu, omuriliğin alt kısmındaki sinirlerin, köklerdeki sinirlerle sıkışması sebebiyle ortaya çıkan ve ciddi sıkıntılar doğurabilecek bir hastalıktır. Kuyruk anlamına gereken Kauda ve at anlamındaki Ekuina kelimelerin birleşmesinden türemiştir. Omurilik kısmının belden sonraki bölümünün bir at kuyruğuna benzemesi (kuyruk sokumu) sebebiyle bu bölgeye Kauda Ekuina adı verilir. Kauda Ekuina Sendromu, oldukça seyrek görülse de ortaya çıktığında veya hissedildiğinde acilen müdahaleye ihtiyaç duyulur. Hastalık tedavi edilmezse, kalıcı felç gibi durumlara sebebiyet verebilir. Bu hastalık, Ankilozan Spondilit hastalığı esnasında veya sonrasında ortaya çıkabilir.