Ankilozan Spondilit Risk Faktörleri ve Nedenleri

Ankilozan spondilitin bilinen özel bir nedeni yoktur, ancak genetik faktörler söz konusu gibi görünmektedir. Özellikle, HLA-B27 olarak adlandırılan bir gen, ankilozan spondilit hastalığına yakalanma riskini büyük ölçüde artırmaktadır.

GENETİK

HLA-B27 geni ile sıkı bir ilişki içerisinde olan Ankilozan Spondilit hastalığına yapılan test sonucunda hemen hemen hepsinde sonuç pozitif olarak görülmüştür. HLA-B27 geninin bağışıklık sistemine saldırdığı ve omurgaya zarar verdiği düşünülmektedir. Ankilozan Spondilit hastalığına sahip bir bireyin çocuklarında hastalık çıkma ihtimali %20 olarak belirlenmiştir.

YAŞ

Ankilozan Spondilit hastalığı, genellikle 40 yaş ve öncesinde görülmektedir. 40 yaş ve sonrasında yaşanan bel ağrısı genel olarak bel fıtığı olarak tespit edilse de bu yaştan önce yaşanan sorunlar Ankilozan Spondilit hastalığını işaret eder. Bu sebeple 40 yaş altındaki kişiler, risk altındadır demek mümkün olacaktır.

CİNSİYET

Ankilozan Spondilit, erkeklerde kadınlara nazaran 3 kat daha fazla görülür. Bu sebeple erkekler, daha fazla risk altındadır.

REİTER SENDROMU

Reaktif artrit veya postenfeksiyöz artrit olarak da anılan Reiter Sendromu, vücudun herhangi bir yerinde gelişen enfeksiyon sebebiyle eklemlerde yaşanan deformasyona yol açar. Vücudun her kısmında ağrı bulunabilir. Reiter sendromu, Ankilozan Spondilit hastalığını tetikleyen, dolayısıyla risk faktörlerinden birisidir.

BAĞIRSAK HASTALIKLARI

Crohn hastalığı, ülseratif kolit hastalıkları geçiren bireylerde Ankilozan Spondilit hastalığına rastlandığı tespit edilmiştir. Bu sebeple, herhangi bir bağırsak hastalığı geçiren kişiler de risk altındadır demek doğru olur.