Romatoid Artrit (RA) Nedenleri

Tıpkı diğer otoimmün hastalıklarda olduğu gibi romatoid artritte de bağışıklık sistemi yanlışlıkla kendi sağlıklı vücut hücrelerine saldırır. Nedeni, enfeksiyon ve bakterilerle mücadele eden bağışıklık sisteminin eklemlerdeki hücrelere saldırmasıdır.

Bu saldırı eklemlerde ağrıyı, şişliği ve acıyı beraberinde getirir. Saldırı sonrası eklemlerde toplanan iltihap hücreleri çevre dokulara zarar verebilir. Zamanla tutulan eklem, kıkırdak hatta kemik bile zarar görebilir ve eklemlerde fonksiyon kaybı görülebilir.

Romatoid artrit risk faktörleri

• Cinsiyet: Hastalığa yakalanma olasılığı erkeklere oranla kadınlarda daha fazladır.
  • Yaş: Romatoid artrit yaşa bakmadan her koşulda başlayabilir, ama en çok 45 ve 65 yaşları arasında başlar.
  • Aile öyküsü: Ailenin bir üyesinde romatoid artrit olması, diğer bireylerde hastalığın çıkma olasılığı fazladır.
  • Sigara içmek: Hastanın, özellikle de hastalığın oluşum ve gelişimi için gensel bir uyuşmaya sahipse, sigara içmesi, hastalık riskini ciddi düzeyde artırır. Ayrıca sigara, birçok hastalığa davetiye çıkarır.
  • Çevresel faktörler: Belirsiz ve iyi anlaşılmamış olsa da, çevresel faktörlerde hastalık riskini arttırabilir.
  • Obezite: Aşırı kilolu ya da obez olan hastalarda, hastalığa yakalanma ve hastalığın gelişme riski çok yüksektir.