Romatoid Artrit ve Cerrahi

Romatoid artrit iltihabi bir eklem rahatsızlığıdır. Görüldüğü eklemlerde hasara neden olmaktadır.

Genelde öncelikle parmak, el ayak bileği gibi küçük eklemleri etkilemektedir. Bu eklemlerde deformasyonlara fonksiyon ve şekil bozukluklarına yol açabilmektedir. Romatoid  artritin neden olduğu fonksiyon bozukluklarının başında eklemlerin bükülü kalması, hareket zorluğu yer almaktadır.

Bu sorunların giderilmesi için fizik tedavi uygulanabilmektedir. Ancak bazı hastalar için fizik tedavi yeterli olmamaktadır. O zaman cerrahi yöntemlere başvurulabilmektedir.

Romatoid artiritin ameliyat ile tedavisinde; iltihaplı olan eklemlerden dokular çıkarılabilir, tendonların yeri değiştirilebilir, yapay eklemler yerleştirilebilir.

Ancak unutulmamalıdır ki; ameliyat ile altta yatan hastalığınız tedavi edilmez, sadece ameliyat olunan bölgedeki hasarın giderilmesi ya da azaltılması sağlanabilir.

Eklem Değişimi

Hastalar omuz, kalça veya diz gibi büyük eklemlerin yanı sıra parmak ve ayak parmaklarındaki daha küçük eklemler için eklem değiştirmeyi seçebilirler. Eklem değiştirme cerrahisi, hasarlı bir eklemin tamamını veya bir kısmını çıkarmayı ve sentetik bir replasmanı yerleştirmeyi içerir.

Sinovektomi

https://izmirfizyoterapi.com/wp-content/uploads/2020/02/3-s2.0-B9780323462921000034-f03-02-9780323462921.jpgBu işlemde cerrah eklem çevresindeki iltihaplı sinovyal dokuyu çıkarır. Etkilenen dokuyu çıkararak hastanın semptomlarının azaltılması veya ortadan kaldırılması amaçlanıyor.

Tendon Onarımı

İltihap ve eklem hasarı, eklemin etrafındaki tendonların gevşemesine veya yırtılmasına neden olabilir. Cerrah eklemin çevresindeki tendonları cerrahi olarak tamir etmektedir.

Artrodez

Artrodezde, hasarlı eklem çıkarılır ve komşu kemikler birbirine kaynaştırılır. Bu işlem hareketi büyük ölçüde sınırlar, ancak dayanıklılığı arttırır ve etkilenen eklemlerdeki ağrıyı azaltır.