Siyatik Cerrahi Tedavisi

Siyatikli hastaların çoğu cerrahi olmayan tedavilere iyi yanıt verir, bu nedenle tedavide omurga ameliyatına nadiren ihtiyaç duyulur. Bununla birlikte, omurga ameliyatı ile devam etmek isteyebileceğiniz durumlar vardır:

• Bağırsak ya da mesane kontrolünde problem olabilir. Bu nadirdir, ancak omurilik kompresyonunda ortaya çıkabilir (Kauda equina sendromu)
  • Spinal stenozunuz var ve doktorunuz cerrahinin bunu tedavi etmenin en iyi yol olduğuna inanıyorsa
  • Şiddetli bacak zayıflığı gibi başka nörolojik bozukluklar yaşıyorsunuz
  • Semptomlarınız şiddetlenir ve / veya cerrahi olmayan tedavi artık etkili değildir

Omurga cerrahisinde kullanılan birkaç cerrahi prosedür vardır ve omurga cerrahınız siyatik tedavisinde en iyi prosedürü önerir. Onun önerisi, siyatik sorununuza neden olan omurga durumuna dayanacak ve tüm prosedür açıkça size açıklanacaktır.

Cerrahın tavsiyesini daha iyi anlamak için ihtiyacınız olan herhangi bir soru sormaktan korkmayın. Unutmayın,  cerrahi tedavi en son seçenektir. Karar vermeden önce ameliyat hakkında ikinci bir görüş almak yararlı olabilir.

Siyatik için önerilen iki tür ameliyat vardır

https://izmirfizyoterapi.com/wp-content/uploads/2020/02/unnamed.jpgDiskektomi veya Mikro disektomi: Her iki prosedürde cerrah, siyatik sinirinizi zorlayan ve siyatik semptomlarınıza neden olan fıtıklaşmış bir diskin tamamını veya bir kısmını çıkarır. Prosedürler arasındaki fark, bir mikrodisektominin minimal invaziv bir cerrahi olmasıdır. Cerrah çok küçük aletleri kullanarak çok küçük bir kesi ile mikroskopik büyütme kullanır. Ameliyat minimal invaziv olduğu için hasta daha çabuk iyileşir.

https://izmirfizyoterapi.com/wp-content/uploads/2020/02/ShowImage.jpgLaminektomi veya Laminotomi: Dekompresyon da denilen laminektomi, laminanın (omurga kanalınızı kaplayan omurganın arka kısmı) alınması ameliyatıdır. Laminektomi tüm tabakanın çıkarılmasıdır. Laminotomi tabakanın yalnızca bir bölümünü çıkarır. Bu prosedürler, sinirlerin sıkışması veya sıkışması ihtimalini azaltmak için sinirler için daha fazla alan yaratabilir. Ameliyat sonrası ani bir iyileşme beklenmemelidir.

Bir süre ağrı kesici kullanmak gerekebilir. Ameliyattan sonra hastanın omurgayı fazla hareket ettirecek hareketlerden ve ağır kaldırmaktan kaçınması gerekir. Vücudun iyileşmesi için zamana ihtiyacı olacaktır. Ameliyat sonrası ateş, artmış ağrı veya enfeksiyon gibi herhangi bir sorun durumunda derhal doktora başvurulmalıdır.