Boyun Fıtığı (Servikal Disk Hernisi)

izmirfizyoterapi.comBoyun ağrıları insanların karşılaştığı en eski ve en yaygın problemlerden biridir. 4600 yıl önce Mısır’da boyun patolojileri ile ilgili papirüslere yapılmış eserlere rastlanmıştır.

Boyun ağıları günümüzde de kronik ağrı sıralamasında, bel ağrılarından sonra ikinci sırayı oluşturmaktadır. Genel olarak bakıldığında her 3 kişiden biri hayatlarının bir döneminde çeşitli nedenlerden dolayı gelişen boyun ağrılarından şikayetçi olmaktadır.

izmirfizyoterapi.comBoyun ağrıları boyun omurgasını oluşturan omur ismi verilen kemiklerin, eklemlerin, omurların arasında yer alan disklerin, omurga çevresindeki kas ve bağların bozulması sonucu gelişmektedir. Her ağrı boyun fıtığı ağrısı olmayabilir.

izmirfizyoterapi.comÖzellikle bilgisayar-tablet-akıllı cep telefonlarının hayatın vazgeçilmez bir parçası olması nedeniyle boyun ağrıları ile daha sık karşılaşılmaktadır. Ayrıca masa başında yoğun bilgisayar kullanımı gerektiren ofis işlerini yapanlar, öğretmenler, şoförler, bedensel olarak yoğun iş yapanlar gibi bazı meslek grupları boyun ağrılarına yatkınlık göstermektedirler.

Modern yaşamın getirdiği olumsuzluklardan biri olan boyun ağrılarına boyun fıtığı, disk dejenerasyonu, boyun omurgasında kireçlenme, miyofasyal ağrı sendromları, travma, romatizma, kemik erimesi, kötü duruş ve boynu kötü kullanma ile tekrarlayan strese bağlı zedelenme gibi pek çok neden yol açmaktadır. Boyun ağrılarının en önemli sebebi ise boyun fıtıklarıdır.

boyun fıtığı nasıl oluşur
Boyun Fıtığı Tedavileri
boyun fıtığı tanı ve tedavileri
Boyun Fıtığı Tanı ve Tedavisi