Siyatik Belirtileri Nelerdir

• Kalçadan bacağa yayılan şiddetli ağrılar
  • Bacağın arka kısmında uyuşma,karıncalanma
  • Hareketle artan ağrılar
  • Bacak ve ayaklarda siyatik sinir yolu boyunca hissedilen hissizlik ve güçsüzlük
  • Daha ciddi vakalarda hareket kaybı
  • Parmaklarınızın veya ayaklarınızın ağrılı karıncalanmasına sebep olan iğne batması hissi
  • İdrar kaçırma – ki bu mesane ya da bağırsakların kontrol edilememesi anlamına gelir. Ciddi bir semptomdur ve acil müdahale gerektirir
  • Duruştaki değişiklik ağrıyı şiddetlendirebilir veya rahatlatabilir . Bazı duruşlar siyatik ağrısını etkileyebilir:

Ağrı uzanırken artabilir ve bu da uyku bozukluğuna neden olabilir. Dizler hafifçe yükseltilmiş ve bir yastıkla desteklenmiş olarak sırt üstü yatmak veya bacaklar arasında bir yastıkla yan yatmak, bu gibi durumlarda ağrıyı hafifletmeye yardımcı olabilir

Siyatik hastalığının en sık rastlanan belirtisi, arka kalçadan alt bacağa yayılan ağrıdır. Bu ağrının yanı sıra bel ağrısı da oluşmaktadır. Kalçadan bacağa yayılan ağrıya bel ağrısı eklenmesi sonucu siyatik ağrısı olduğu kesinleşmektedir. Bu ağrıların dışından siyatik hastalığının birçok belirtisi bulunmaktadır. Kalkma, oturma gibi durumlarda zorlanma görülmektedir.