Spinal Stenoz (Dar Kanal) Nedir?

SPİNAL STENOZ NEDİR?

Spinal Stenoz, (dar kanal) omurganızdaki boşlukların daralmasıdır.

Omurgamızın bel bölgesindeki omurlar arasında, hareket ve yük taşımaya imkan sağlayan ‘disk’ adı verilen yapılar bulunur.

Omurlar,omurilik ve sinir lifleri adı verilen yapıların korunmasını sağlayan kemik yapılardır.

İlerleyen yaşla, omurlar arasındaki diskler de süngerimsi yapılarını kaybederek daha az su içermeye başlarlar. Bu olay disk yüksekliğinin azalmasına ve sertleşen diskin spinal kanala (omurilik kanalına) doğru bombeleşmesine sebep olur

Dar kanalı bir bahçe hortumunun, içinde zamanla kireç birikmesine benzetilebiliriz. Kireç, hortumun çapını zamanla nasıl daraltırsa, dar kanal da benzer şekilde spinal kanalın çapını daraltır.

İki temel spinal stenoz vardır:

Servikal Stenoz: Daralma boyun omurganızda meydana gelir

1. Lomber stenoz: Daralma alt sırt omurganızda oluşur. Spinal stenozun en yaygın şeklidir!

Spinal Stenoz, boyundaki omurilik (servikal omurga) veya beldeki omurilik sinir kökleri (lomber omurga) sıkıştırıldığında ortaya çıkar. Lomber stenoz belirtileri genellikle bacak ağrısı (siyatik) ,bacak karıncalanması, halsizlik veya uyuşmadır. Kol ağrısı, servikal spinal stenozun tipik bir belirtisidir. Miyelopati ile servikal spinal stenoz için koordinasyon zorlukları sıklıkla ortaya çıkar.

Dar kanal (Spinal stenoz) hastalarında en önemli şikayet BEL AĞRISIdır!!

Ağrı karakteristik olarak oturmak, yürümek, öksürmek ve ıkınmak ile artar; istirahatle azalır.

Stenoz tedavisi, cerrahi olmayan (egzersiz, antienflamatuar ilaç, epidural enjeksiyonlar ve aktivite modifikasyonu) ya da cerrahi tedaviden oluşur.