Romatoid Artrit (RA) Tedavisi

Tedavi tipik olarak ilaç, egzersiz, diyet ve yaşam tarzı değişikliğinin bir kombinasyonunu içerir.

Romatoid Artrit Tedavisinde Hedefler

 Ağrıyı azaltmak

 İltihabı baskılamak

 Eklem hasarını yavaşlatmak veya durdurmak

 Sağlıklı olma hissi ve fonksiyonları iyileştirmek

Romatoid Artrit Tedavisinde Güncel Yaklaşımlar

 Sağlık davranış değişiklikleri

 İstirahat ve egzersiz

 Eklem bakımı

 Stres azaltma

 Sağlıklı beslenme

 İlaçlar

 Cerrahi

 Rutin izlem ve bakımın devamlılığı

İlaçlar

https://izmirfizyoterapi.com/wp-content/uploads/2020/02/indir-9.jpgRomatoid artritin seyri ve belirtileri farklı ilaçlarla kontrol altına alınabilinir veya yavaşlatılabilinir.

• Steroid Olmayan Anti inflamatuvar ilaçlar (SOAİİ’lar)
  • Steroidler
  • Hastalık değiştiren antiromatizmal ilaçlar

RA tedavisinde en sık kullanılan hastalık değiştiren antiromatizmal ilaç metotreksattır.

• Biyolojik ilaçlar

İstirahat ve Egzersiz

Romatoid Artritli kişiler istirahat ve egzersiz arasında iyi bir denge kurmalıdır.Hastalığın aktif olduğu dönemlerde daha fazla istirahat hastalığın daha iyi olduğu dönemlerde daha fazla egzersiz yapılmalıdır.

Stres Azaltma

https://izmirfizyoterapi.com/wp-content/uploads/2020/02/indir-8.jpgBazen stres hastalığı ağırlaştırabilir.Stres bir kişinin hissettiği ağrının derecesini de etkileyebilir.Stres ile başa çıkmak için pek çok yöntem vardır; düzenli dinlenme dönemleri, gevşeme ve eğlenme gibi.Egzersiz programları, destek gruplarında yer alma ve sağlık ekibi ile iyi iletişim stresi azaltmanın diğer yollarıdır.

Sağlıklı Beslenme-Diyet

https://izmirfizyoterapi.com/wp-content/uploads/2020/02/Rheumatoid-Arthritis-Diet.jpgBazı çalışmalar, bazı balıklarda bulunan omega-3 yağ asitlerinin romatoid artrit hastalığındaki iltihabı azalttığını göstermiştir.Yeterli kalori, protein ve kalsiyum içeren bir diyetin alınması önemlidir.

Metotreksatın en önemli uzun-dönem yan etkisi karaciğer hasarı olduğu için metotreksat alan kişilerin alkolden uzak durması gereklidir.

Fizik Tedavi

Genellikle tutulan eklemlere sıcak uygulaması şikayetlerin artmasına neden olurken, soğuk uygulamayla rahatlama hissedilir.

Kaplıca aktif hastalıklı kişilerde önerilmez.

Şiş-ağrılı eklemlerde aktif harekete izin verilmez, pasif hareketler yaptırılır.

Gerek olduğunda fizik tedavi cihazları ile tedavi edilir.

Tutulan eklemde uygun ortezleme yapılmalıdır.

Mevcut kas gücünü koruyucu, gerektiğinde arttırıcı egzersizler hasta ihtiyacına göre fizyoterapist tarafından uygun tedavi düzenlenir.