Boyun Fıtığı Nasıl Oluşur?

izmirfizyoterapi.com boyun fıtığı tedavileri
Boyun Fıtığı Nasıl Oluur Nasıl Tedavi Edilir ?

Omurların arasında bulunan disk yapısı sert dış tabaka (anulus fibrosus) ve jel iç tabakadan (nucleus pulposus) oluşur. Omurları birbirine bağlayan sağlam bağlantılı dokulardan oluşan disklerin görevi; omurlar üzerine binen yükü eşit olarak dağıtmaktır. Basit bir benzetmeyle iki kemik arasında yastık ya da amortisör gibi görev yapmaktır. Disk ve eklemlerin bir diğer görevi de boynun hareketliliğini sağlamaktır. Bu sayede boynumuzu her yöne hareket ettirebilmekteyiz.

Omurga, omur denilen birbirine bağlı kemikler serisinden oluşur. Boyunda 7 adet omur bulunur. Bu omurların arasında disk denilen yapılar ve her iki omuru da birbirine bağlayan 2 adet küçük eklem vardır.

* Uzun süreli aynı pozisyonda kötü duruş (bilgisayar başında, masa başında, direksiyon başında…),
* Yaşlılıkla birlikte disklerin iç kısmında su miktarının azalması,
* Yapısal bozukluklar,
* Travma gibi nedenlerle diskin iç tabakasında değişiklikler oluşmaktadır. Sonrasında da diskin dış tabakasında bozulmalar başlayıp yırtılmalar görülebilir. Bu yırtılmalar daha ilerlerse, diskin iç yapısı yırtıktan dışarı çıkarak, omurilik ve kollara giden sinirlere bası yapacak duruma gelir. Bu duruma servikal disk hernisi (boyun fıtığı) denir.

boyun fıtığı nasıl oluşur
Boyun Fıtığı Tedavileri
boyun fıtığı tanı ve tedavileri
Boyun Fıtığı Tanı ve Tedavisi