Siyatik Tedavisi

Semptomların ilerlemesini önlemek için  mümkün olduğunca erken tedavi edilmesi tavsiye edilir. Siyatik tedavisi hem cerrahi olmayan hem de cerrahi yöntemleri içerebilir. Tipik olarak, ilk önce cerrahi olmayan yöntemler denenir. Altta yatan neden şiddetli olduğunda ve / veya bacak zayıflığı gibi ilerleyici nörolojik bozukluklar meydana geldiğinde cerrahi tercih edilir.

TEDAVİ YÖNTEMLERİ:

• Analjezikler veya non-steroid anti-inflamatuar ilaçlar
  • Akupunktur,
  • Epidural steroid enjeksiyon,
  • Fizik tedavi,
  • Davranışsal tedavi
  • Multidisipliner tedaviler bulunur.
  • Masaj Terapisi
  • Kayropraktik Terapi

FİZİK TEDAVİ

Fizik tedavi, güçlendirme, germe ve aerobik şartlandırmanın bir kombinasyonunu içerir ve neredeyse her siyatik tedavi planının merkezi bir bileşenidir. Bir fizik tedavi programına terapatik egzersizler de eklenebilir.

Siyatik için fizik tedavi ve egzersizlerin amaçları şunlardır:

• Sırt, karın, kalça ve kalçanın omurga ve kaslarını güçlendirmek,
  • Çekirdek gücünü artırmak,
  • Hamstrings gibi sıkı ve esnek olmayan kasları germek,
  • Yürüme, yüzme veya aquaterapi  gibi hafif aerobik egzersizlerle vücuttaki sıvı ve besin değişimini kontrol etmek.

Fizik tedavi, siyatik tedavisinde en sık yapılan başlangıç tedavilerinden biridir. Her ne kadar çoğu hasta siyatik ağrısı olduğunda dinlenmeyi düşünse de, hareket etmek ağrının azalmasına yardımcı olabilir. Fiziksel tedavi özellikle yaralanma sonucu zayıflamış olan kasları güçlendirir. Hareket etmek genellikle siyatik ağrısı çeken kişilerin yapmak istedikleri son şeydir ancak fiziksel olarak aktif olmak tedavi için önemlidir. Yatakta yatmak ağrının daha uzun sürmesine neden olur.

NON STEROİD ANTİ İNFLAMATUAR

https://izmirfizyoterapi.com/wp-content/uploads/2020/02/indir-5.jpgNonsteroidal anti-inflamatuvar ilaçlar (NSAID’ler) siyatik tedavisinde en sık reçete edilen ilaçlardır.

NSAID grubu ilaçları vücuttaki iltihaplanmayı azaltır. Bazı siyatik ağrıları, siyatik sinirinin iltihabından kaynaklanıyor, bu nedenle NSAID grubu ilaçları kısa süreli rahatlama sağlayabilir.

KAYROPRAKTİK YÖNTEM

Siyatik için kayropraktik tedavinin amacı, insan vücudunuzun ilaç ve / veya ilaçlara veya cerrahi müdahalelere ihtiyaç duymadan kendini iyileştirme kapasitesine yardımcı olmaktır. Hareketin ağrıya, yapıya ve işleve katkıda bulunduğu bilimsel ilkesine dayanır.

Bir hastada kullanılan tedavi yöntemleri, siyatiklerinin nedenlerine bağlıdır. Bir siyatik tedavi programı, buz / soğuk terapileri, ultrason, TENS ve spinal ayarlamaların yanı sıra manuel manipülasyonlar gibi birçok farklı tedavi modalitesini içerebilir.

EPİDURAL STEROİD ENJEKSİYONLAR

https://izmirfizyoterapi.com/wp-content/uploads/2020/02/Sciatica-Back-Pain-Relief.jpgEpidural steroid enjeksiyonları, spinal stenoz, disk herniasyonu veya dejeneratif disk hastalığı gibi durumlardan kaynaklanan siyatik ağrıyı hafifletmeye yardımcı olabilir. Bu tedavinin birincil hedefleri şunları içerir:

• Fıtıklaşmış bir disk veya dejenere olmuş bir disk gibi kimyasal ve mekanik ağrı kaynaklarından siyatik sinir çevresindeki enflamatuar yanıtı kontrol etmek.
  • Vücuttaki enflamatuar hücrelerin üretimini azaltmak için bağışıklık sisteminin aktivitesini azaltmak.